Agility - det är en livsstil

Direktlänk till inlägg 26 april 2010

Annica aller kurs.

Av Alexandra - 26 april 2010 12:18

Den 19-20/4 så va vi på kurs för Annica Aller på Hässleholms HU.

Jag är väldigt glad att jag gick denna kursen, fick ut jättemycket av den.


Första dagen så handlade mycket om hundens vägg. Vi hade en massa kombinationer

där vi skulle lära oss att trycka hunden så den fick en fin linje till det andra hindret. Inget jag direkt har tänkt på så jättemycket innan faktiskt.

Annica tyckte jättemycket om Nicki, hon tyckte hon hade bra tryck i sig och att hon kunde anpassa sin fart, t.ex på raksträckor kan hon ta långa språng och ta i och vid tajta svängar kan hon korta av språnget.

Vi hade även en slalomövning där annica skulle se hur våra slalom såg ut. Hon tyckte om Nickis slalomteknik väldigt mycket. Jag berättade om vårat problem när det gäller slalom, fick en massa bra tips och en va att peppa henne genom hela slalomet så som häger och vänster och försöka vara nära henne för hon får mer fart då.


Dag nummer 2 handlade mest om kontaktfält vilket jag och Nicki fick jättemycket ut av!

Så jag har tränat Nicki på det nu och hon fattar det hur bra som helst. Vi hade fortfarande en massa handling där Nicki redan hade lärt sig hur det skulle gå till. Nicki är en väldigt smart hund och lär sig oerhört snabbt, jag kan springa en komb. 1-2 gågner sen är det inne i hennes huvud.

Dagen avslutades med en bana com jag nog inte hade klarat av lika bra som med det nya vi hade fått med oss. Man känner mycket mera tid på det vi lärde oss, vilket är mycket bra! För i klass 3 så handlar ju allt om en massa hundradelar.


Kursen kostade bara 800 kr och det va lätt dom 800 kr som jag har lagt på rätt sak! Fick ut hur mycket som helst. Annica pratade med en så man uppfattade hur bra som helst också.

Denna kursen va verkligen det jag och Nicki behövde!

Till sommaren drar jag nog till Tåndemåla igen :D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra - 26 februari 2012 08:56


FR.O.M. NU SÅ HITTAR NI OSS PÅ:       http://onlyagility.wordpress.com/         ...

Av Alexandra - 16 februari 2012 10:41

Här kommer lite bilder på min Sparkling Sqy! Dock är bilderna inte så himla nya, tagna när jag precis fick honom!     Massa mys i soffan med Nicki!     Inte lätt att ta bild på en valp..     Hahahahahaha!     Favoritbil...

Av Alexandra - 11 februari 2012 12:10

Tiden bara rusar iväg.. 10 veckor redan? Kändes som om de var igår jag gjorde inlägg om att han och syskonen hade födds.   Vad har hänt sen jag fick honom? - Bytat mat - Sover längre om nätterna - Bytat sele -> halsband   Vi fick mat...

Av Alexandra - 7 februari 2012 13:00

Ångesten bara tar över mig just nu, inte bloggat på hur länge som helst... Fast o andra sidan så har jag faktiskt en anledning... I onsdags så åkte jag och mamma över till Danmark för att hämta min Sparkling Sqy! Det var jobbigt för mig att ta ifrå...

Av Alexandra - 22 januari 2012 17:32


  Såbys Shelties Sparkling Sqy       Min fina fina kille! ...

Presentation


Alexandra och Nicki

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vilken färg på Sheltin är finast ?
 Blue merle
 Svart/Vit
 Sobel (ljus)
 Sobel (mörk)
 Trefärgad

Agilitybilder

  Dania Cup 2011, Danmark

 

  Agility SM 2010, Karlstad

 

   FCI World Championship Agility 2010, Tyskland

 

  Landslagsuttagning 2011, Skurup

 

  Nordiska Mästerskapen 2011, Finland

Prel. tävlingsår 2012

Lydnadstävling

Ängelholm BK 5/2

Söderåsen BK 11/3

Bjuv BK 31/3

Agilitytävling:

Karlshamn HU 12/2

Malmö INT 17/3

Gåsahoppet 6-8/4

Råådalen BK 12-13/5

Landslagsuttagning 18-19/5

Lund BK 27/5

Falkenberg BK ? 2-3/6

AGILITY SM 15-17/6 

Varberg BK 28/6

Karlskrona BK ? 7-8/7

Sydöstra ? 14-15/7

Oskarshamn BK 4-5/8

Rönne HU 12/8

Bjuvs Cupen 25-26/8

Sofiero 9/9

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggar som jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards