Agility - det är en livsstil

Direktlänk till inlägg 8 september 2009

alltid i lund...

Av Alexandra - 8 september 2009 18:11

Ja, den 5/4 så va det tävlings dax i Lund.

Jag vet inte varför det blir så men varje gång jag har tävlat i Lund så har

det varit skitväder! Så himla trött på det! ja, om tävlingen då..

Jag startade 4 lopp, 2 ind. och 2 lag.


Agilitylagklass:

När jag gick banan så kändes den väldigt enkel, faktiskt!

Kanske något svår för vara lagklass kanske, det va en klass 3 och det brukar vara klass 2.

Men det gjorde inte oss, Jessica och Chili diska sig tyvärr och det gjorde Elin och Bixx tyvärr

också, så vi va redan diskade innan jag och Emelie hade startat, såja det va bara till att ha kul :)

mitt lopp va skit.. 20 fel, herregud va hände typ ?! Roger va domare och va stenhård på KF, vilket är bra!

På gungan så sprang hon direkt ut till KF, sjukt nöjd men hon hoppade lite för tidigt, efter det så han jag

inte med så jag kom efter när jag skulle gjort ett framförbyte och skulle jag göra ett bakombyte ist, men

nej, det va försent det också, va helt fel placerad för det. 2 hinder efter det så gjorde jag en av dom fula saker

jag har börjat göra, "slänga" med min arm, och då blir det att Nicki river, dumma mig! såja, en rivning och sen blev det en vägring i slalom, usch jag vill dö!


Hopplagklass:

Jessica först ut med Chili och en fin nolla! Elin och Bixx gjorde ett super lopp men diska sig i slutet tyvärr..

Jag och Nicki därefter, ännu en "slängarm", rivning och en vägran i slalom. (oh, dessa vägringar i slalom!)

Så va det upp till Emelie att få laget imål, men hon gjorde samma sak som Bixx tror jag, ett riktigt super lopp som blev skit. Så inga pinnar i laget, ohh :'/


Hoppklass 3:

Är inte nöjd med loppet någonstans! Värsta stora svängarna och ja, usch. Något jag är nöjd med är tiden, 29,99 sek. Och det räckte till en 3:e plats :), Mascot kom 1:a med 26 något och Magdha kom 2:a med 27 något, tänk utan dom svängarna så hade jag varit iaf 1 sek bättre! Nicki, min stjärna asså va du kan <3


Agilityklass 3:

Det enda lopp jag är egentligen nöjd med. Det blev 5 fel i slalom, då hon halka ut ur slalomet, fast det hade ju ösregnat och largehundarna hade rivit upp fan halva banan. Så blev det tidsfel för det bara för vi tog det lugnt.

Men något som jag måste säga är att gungan, helt plötsligt stämmer allting som jag vill. Nicki KF på gungan va 110 % perfekt, gud asså jag trodde jag skulle börja gråta när jag kom imål :') Hon springer direkt ut till fältet och trampar och allt blir perfekt! Så nöjd över min stjärna!


Det va alles!

Hoppas du är glad nu Mari ! ;)


 
 
Ingen bild

Mari

8 september 2009 21:03

Klart jag är nöjd! :D

 
Ingen bild

Ulla m Sigge o Lotta

12 september 2009 15:55

GRATTIS till vinsten i hoppklassen vid de internationella agilitytävlingarna på Sofiero. NI ÄR BÄST!!!
Men du... Nu tävlade du väl för Bjuv??? Så du inte tävlade för Sverige eller nå´t??? ;-) :-))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra - 26 februari 2012 08:56


FR.O.M. NU SÅ HITTAR NI OSS PÅ:       http://onlyagility.wordpress.com/         ...

Av Alexandra - 16 februari 2012 10:41

Här kommer lite bilder på min Sparkling Sqy! Dock är bilderna inte så himla nya, tagna när jag precis fick honom!     Massa mys i soffan med Nicki!     Inte lätt att ta bild på en valp..     Hahahahahaha!     Favoritbil...

Av Alexandra - 11 februari 2012 12:10

Tiden bara rusar iväg.. 10 veckor redan? Kändes som om de var igår jag gjorde inlägg om att han och syskonen hade födds.   Vad har hänt sen jag fick honom? - Bytat mat - Sover längre om nätterna - Bytat sele -> halsband   Vi fick mat...

Av Alexandra - 7 februari 2012 13:00

Ångesten bara tar över mig just nu, inte bloggat på hur länge som helst... Fast o andra sidan så har jag faktiskt en anledning... I onsdags så åkte jag och mamma över till Danmark för att hämta min Sparkling Sqy! Det var jobbigt för mig att ta ifrå...

Av Alexandra - 22 januari 2012 17:32


  Såbys Shelties Sparkling Sqy       Min fina fina kille! ...

Presentation


Alexandra och Nicki

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vilken färg på Sheltin är finast ?
 Blue merle
 Svart/Vit
 Sobel (ljus)
 Sobel (mörk)
 Trefärgad

Agilitybilder

  Dania Cup 2011, Danmark

 

  Agility SM 2010, Karlstad

 

   FCI World Championship Agility 2010, Tyskland

 

  Landslagsuttagning 2011, Skurup

 

  Nordiska Mästerskapen 2011, Finland

Prel. tävlingsår 2012

Lydnadstävling

Ängelholm BK 5/2

Söderåsen BK 11/3

Bjuv BK 31/3

Agilitytävling:

Karlshamn HU 12/2

Malmö INT 17/3

Gåsahoppet 6-8/4

Råådalen BK 12-13/5

Landslagsuttagning 18-19/5

Lund BK 27/5

Falkenberg BK ? 2-3/6

AGILITY SM 15-17/6 

Varberg BK 28/6

Karlskrona BK ? 7-8/7

Sydöstra ? 14-15/7

Oskarshamn BK 4-5/8

Rönne HU 12/8

Bjuvs Cupen 25-26/8

Sofiero 9/9

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggar som jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards