Agility - det är en livsstil

Alla inlägg den 15 augusti 2009

Av Alexandra - 15 augusti 2009 10:04

JA, så lyder dagens rubrik som jag hade tänkt skriva lite om...

Så här är det att efter mitt SM-guld så skaffade jag mig väldigt många

ovänner, tror jag.. Iaf någon som är avundsjuka som bara förstör.

Jag ringde till min mamma och grät att jag hade vunnit SM, liksom SM, bäst i Sverige ?

ja, så min mamma som är otroligt stolt över mig ringer till vår webbmaster på bjuvs bk, som är otroligt duktig med det hon gör, (tack Lena för en super hemsida!) Så la hon in en bild på mig och Nicki och skrev då att jag hade fått guld då. Och om jag då har fattat det rätt så fanns det någon, från bjuvs bk som ringde in och klaggade på det. Baraför dom fick reda på att jag hade tävlat för Lunds HU. Baraför enligt denna personen så va jag typ en "svikare" för Bjuv och tänkte då byta klubb, eller enligt denna personen så hade jag redan bytat. Men nu vill jag att ni läser detta, alla ni som håller med "den där personen" (vet faktiskt inte vem det är!)

Det är såhär att när man anmäler sig till en tävling som Sveriges HU (shu.se) anordnar så kan man bara tävla för sin HU, och på anmälan så va det alternativ när man skulle välja vem man skulle täva för och då kunde man inte skriva in BjuvsBK. Och eftersom jag har varit med i Lunds HU i 5-6 år.

Och jag fattar gentligen inte på det här men, jag har varit på stora stockholm och första dagen så va det Sveriges HU som hade agilitytävlingarna och då tävla jag också för Lunds HU, men då gick det inte bra och då bryr ni er inte ? Baraför jag vann nu på SM;et så helt plötsligt bryr ni er ? Jag fattar inte mig på er asså! Och sen var det såhär att när jag va uppe i Boden och tävlade så sa dom ALDRIG!!!!!!! att jag tävlade för Lunds HU, dom sa alltid "SKÅNE-BLEKINGE DISTRIKTET". Så helt ärligt så den här personen som förstörde all min lycka i detta SM hade inte tillräckligt med fakta om detta och förstörde helt för mig. Sen är det vissa på klubben som håller med "denna personen" och vet inte heller hur det är, baraför dom är fan gamla för tävla på HU-tävlingar.



Det jag försöker säga är att jag åkte upp till Boden, som tog 23,5 timme exakt! Jag presterar mitt allra bästa, och ja det va svår konkurens, bara att jag hade fått 5 fel i någon av loppen så hade jag kommit sist! såja, det va skitsvårt (och den personen som klagar hade fan inte gjort det mycket bättre..) Nu så nolla jag och va 7 sekunder snabbare än 2an, vilket är sjukt bra, det visar också nivån på min lilla hund, hon är skitsnabb och gör ett par fina svängar. Jag fattar inte iheller, jag skrev att jag tävla för Lunds HU, men dom sa SKåne-Blekinge, ska ni inte bli sura för det? nej, det blir nu ju inte. FAst jag presterar mitt bästa och det står för ngn annan klubb så är jag medlem och har alltid varit en "bjuvsing". Ni som är emot detta är så himla svundsjuka bara, tycker jag.

Och nej, jag tänker inte byta klubb! jag vill vara kvar i bjuv baraför jag är nöjd med Bjuvs BK, men ni är så himla besvikna på mig baraför jag tävla för Lund, ni är mogna människor och håller på och tramsar er, ni är helt sjukt konstiga. Om Bjuvs BK hade haft en HU, så hade jag naturligtvist tävlat för Bjuvs HU, men nu finns det ingen. Och om jag nu inte får tävla för ngn HU, då kan jag inte vara med på Stora stockholm, U-SM osv.

Agility är något jag verkligen kommer satsa på. Jag vill verkligen visa världen att jag är något, jag vill inte tramsa runder på en massa tävlingar i Sverige. Nästa år har jag bestämt att vi ska ut i världen och tävla, jag vill att mitt namn blir något inom agiltyn. Jag vill verkligen detta, snälla sluta förstöra för mig då, snälla.


Ja, nu vet ni hur det är. Ni som inte hade ngn fakta, här är den.

 Ha en bra dag, alexandra!

Presentation


Alexandra och Nicki

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vilken färg på Sheltin är finast ?
 Blue merle
 Svart/Vit
 Sobel (ljus)
 Sobel (mörk)
 Trefärgad

Agilitybilder

  Dania Cup 2011, Danmark

 

  Agility SM 2010, Karlstad

 

   FCI World Championship Agility 2010, Tyskland

 

  Landslagsuttagning 2011, Skurup

 

  Nordiska Mästerskapen 2011, Finland

Prel. tävlingsår 2012

Lydnadstävling

Ängelholm BK 5/2

Söderåsen BK 11/3

Bjuv BK 31/3

Agilitytävling:

Karlshamn HU 12/2

Malmö INT 17/3

Gåsahoppet 6-8/4

Råådalen BK 12-13/5

Landslagsuttagning 18-19/5

Lund BK 27/5

Falkenberg BK ? 2-3/6

AGILITY SM 15-17/6 

Varberg BK 28/6

Karlskrona BK ? 7-8/7

Sydöstra ? 14-15/7

Oskarshamn BK 4-5/8

Rönne HU 12/8

Bjuvs Cupen 25-26/8

Sofiero 9/9

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggar som jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards