Agility - det är en livsstil

Alla inlägg den 7 februari 2012

Av Alexandra - 7 februari 2012 13:00

Ångesten bara tar över mig just nu, inte bloggat på hur länge som helst... Fast o andra sidan så har jag faktiskt en anledning...

I onsdags så åkte jag och mamma över till Danmark för att hämta min Sparkling Sqy! Det var jobbigt för mig att ta ifrån honom från sin familj, men jag vet att dom känner att det är bra! Från onsdag till söndag så var jag i stort sätt bara med Sqy.

Efter att ha haft honom i snart en vecka så känner man att det var länge sen man hade valp.. Och gud va han är en helt annan hund jämför med Nicki. Nicki var väldigt lugn och kontakten var där men Sqy är en otroligt tuff och cool hund som är bokstavligttalat i rädd för något! Han råka välta en tavla över sig som vi hade på golvet och tavlan ramlar rakt över honom och istället för att springa iväg så stanna han kvar och skällde ut tavlan...

Än så länge är jag otroligt nöjd med honom! Han är hur lätt som helst med att få rumsren och överhuvudtaget en trevlig hund.


Igår (Måndag) så hade vi besök på skolan av självaste Roger Björne. Roger jobbar inom Västerås Polis och håller även på med draghundsport. Han hade med sig sin Malle, Totte. Hans hund som han har i tjänst. Han hade även med sig sin "nya" hund, en blandras mellan Greyhound och Vorsteh som heter Vinna.

Roger förläste lite om draghundsporten, hundens fysiskaträning och lite om att vara hundförare inom polisen.

 


Otroligt snygg bild på mig! Här är en bild på mig och Roger Björne med hans hundar!


Förra veckan så hade vi hundträning med uppletande av saker. Jag som bara har kört agility var väldigt nybörjare på detta och trodde att min hund inte skulle klara det eftersom hon inte "kunde".... ENLIGT MIG!

Det visa sig att Nicki är en stjärna på det, kanske inte 100% klockrent, men vem har en hund som kan det till 100% ?

 


Riktigt fin bild på mig och Nicki. Bilden är tagen från Johanna som går i min klass! :)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Alexandra och Nicki

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vilken färg på Sheltin är finast ?
 Blue merle
 Svart/Vit
 Sobel (ljus)
 Sobel (mörk)
 Trefärgad

Agilitybilder

  Dania Cup 2011, Danmark

 

  Agility SM 2010, Karlstad

 

   FCI World Championship Agility 2010, Tyskland

 

  Landslagsuttagning 2011, Skurup

 

  Nordiska Mästerskapen 2011, Finland

Prel. tävlingsår 2012

Lydnadstävling

Ängelholm BK 5/2

Söderåsen BK 11/3

Bjuv BK 31/3

Agilitytävling:

Karlshamn HU 12/2

Malmö INT 17/3

Gåsahoppet 6-8/4

Råådalen BK 12-13/5

Landslagsuttagning 18-19/5

Lund BK 27/5

Falkenberg BK ? 2-3/6

AGILITY SM 15-17/6 

Varberg BK 28/6

Karlskrona BK ? 7-8/7

Sydöstra ? 14-15/7

Oskarshamn BK 4-5/8

Rönne HU 12/8

Bjuvs Cupen 25-26/8

Sofiero 9/9

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggar som jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards