Agility - det är en livsstil

Alla inlägg den 23 juni 2011

Av Alexandra - 23 juni 2011 10:41

Jag blir alltid lika sur på mig själv inför varje stor tävling som kommer. Jag har nästan av ett behov att åka till klubben dagen innan och köra igenom Nicki så det känns bra inför tävlingen. Jag fattar egentligen inte varför och jag blir lika sur varje gång jag håller på med det... Min hund är super duktig och behöver inte köras igenom till varje tävling.. Fy på mig! Måste verkligen kunna lita på mig hund mer för jag vet att hon kan, VI kan det tillsammans!!


Ungefär så började mitt SM 2011, men just dessa tankarna.. Bra eller dålig början på detta SM?! Antagligen bra...


SM 2011 invigdes i regn, usch va tråkigt med skit samma, det va ju en SM INVIGNING!!

Jag tyckte det va rätt så trevligt, förutom att massa människor skulle ha lite tråkiga tal. Men vi fick vår lilla SM-bag med en massa saker i. Jag va så himla nyfiken på årets SM gåva. Förra året va det en termos som va guldig med SM loggan på. Iår så blev det ett koppel, där det står "SM 2011 Stockholm" på, blått med något glittrande till texten. Väldigt fin enligt mig. På kvälen blev det tacooos för hela slanten.


På lördagen så fick vi riktigt fint väder. Fast ibland så satt man och höll på att dö i bara linne och ibland fick man sitta med vinterjackan.. ja, så lurig va vinden i lördags!


Medium banan va en väldigt trevlig bana med en klurig start. Större del av banvandringen gick åt att hitta min och Nickis "perfekta-start".

Vi hade startnummer 7 och jag tyckte det va lite tidigt för oss men man kan inte direkt göra något åt det ju. Vi fick till starten bra (förutom att hon ställde sig upp i starten, icke bra!) och sedan va vi iväg. Helheten i loppet va superbra och vi hade inga problem under loppet.

När medium klassen va klar så låg jag och Nicki på en 6:e plats inför finalen, precis som förra året och det slutade bra ju?!


På söndagen så mötes man av inte så fint väder... Det regna i stort sett hela dagen men inför medium, individuella klassen, så blev det faktiskt uppehåll (!) Men det börja regna lite lagom till topp- 10 i medium.. Vårt lopp började med att Nicki tjuvstartade, han dock att stoppa henne! Vet inte riktigt om hon läste av mig fel eller om hon bara va ivrig och ville springa iväg. Jag gjorde om starten och hon satt kvar sen. Vi gjorde ett fint lopp och nollade men tyvärr så va jag alldeles för noggran med kontaktfälten så det tog lite tid.

När mediumklassen va klar så slutade jag och Nicki på en 4:e plats...


Nu tänker ni säkert att "Gud en 4:e plats på ett SM är ju skiiiitbra!!!!"

Visst det är jättebra att komma 4:a men.... det känns verkligen som om man har kommit sist. Precis missa ärevarvet och prispallen och det suger faktiskt riktigt mycket!


Men jag är supernöjd med Nicki! Innan har jag inte kunnat släppa henne för jag va rädd att inget skulle fungera då. Men i helgen har jag verkligen litat på henne och vi har gjort suveräna lopp men tyvärr så fall i på KF, men samtidigt om jag inte hade varit så noggran så hade vi kanske fått fel?!


OM INTE OM HADE FUNNITS!!!


Bilder kommer senare på allt jag köpte på SM:et!

Här är en bild från SM som är bl.a en header-bild på sbktavling.se  

  Denna bilden är tagen från www.ingosfoto.se

Presentation


Alexandra och Nicki

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vilken färg på Sheltin är finast ?
 Blue merle
 Svart/Vit
 Sobel (ljus)
 Sobel (mörk)
 Trefärgad

Agilitybilder

  Dania Cup 2011, Danmark

 

  Agility SM 2010, Karlstad

 

   FCI World Championship Agility 2010, Tyskland

 

  Landslagsuttagning 2011, Skurup

 

  Nordiska Mästerskapen 2011, Finland

Prel. tävlingsår 2012

Lydnadstävling

Ängelholm BK 5/2

Söderåsen BK 11/3

Bjuv BK 31/3

Agilitytävling:

Karlshamn HU 12/2

Malmö INT 17/3

Gåsahoppet 6-8/4

Råådalen BK 12-13/5

Landslagsuttagning 18-19/5

Lund BK 27/5

Falkenberg BK ? 2-3/6

AGILITY SM 15-17/6 

Varberg BK 28/6

Karlskrona BK ? 7-8/7

Sydöstra ? 14-15/7

Oskarshamn BK 4-5/8

Rönne HU 12/8

Bjuvs Cupen 25-26/8

Sofiero 9/9

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggar som jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards