Agility - det är en livsstil

Alla inlägg den 6 maj 2011

Av Alexandra - 6 maj 2011 14:31

Så nu har jag varit hos Hund&Katt i Helsingborg och köpt ett BoT-tacke till Nicki.


"varför köpa ett BoT- täcke nu när det är så fint väder?"

Jo, fast det är fint väder så ibland när det är en tidig morgon och agilitytävling så är det superbra att ha + att jag har länge velat ha det nya!


Själv så är jag nöjd med mitt täcke och BoT överhuvudtaget. Det är ett bra täcke som sitter skitbra på Nicki. Fast jag kan dock tycka synd om dom som t.ex ha hundar som svansen står upp på. Då måste svansen upp i ett hål i täcket och det blir svårt när hunden ska bajsa. Men jag har aldrig haft problem med det.

När Nicki va mindre så märkte vi att hon fick sämre tider efter ett tag på tävlingsbanan och då fick jag ett BoT täcke i julklapp när vi va på stora stockholm 2008. Nicki gick inte med sitt täcke så länge förens man såg att hon fick bättre fart på banan. Mycket hjälp har juinte bara varit täcket utan jag har stretchat och masserat Nicki mycket också!   


  


I Nickis andra täcke, det lite äldre BoT täcket så hade hon str. 45-47 och i de nya så hade hon str. 40! vilken skillnad och det blev ju så klart det i priset också.

Jag hade ett presentkort på Hund&Katt på 500 kr och täcket kostade 533 kr. Så ja...jag köte ett sprilans nytt BoT- täcke förr 33 kr! vilket köp asså!   


Av Alexandra - 6 maj 2011 11:33

Igår så va jag och Nicki på klubben för det va dax för månadstävling. Denna gången hade jag bestämt mig för INGEN agility BARA lydnad!

När jag åkte dit så pratade jag med mamma och konstatera väldigt snabbt att jag va rent ut sagt skit nervös!

Jag har ju bara tävlat en gång innan och det va på skolmästerskapet. Jaja, det får gå som det går.

Innan det va dax för lydnadsklass 1 så va det platsliggning med skott på klubben (obs! det tillhörde inte klass 1, det va fri träning bara)

Sedan va det dax för tävingen då.. Jag va nummer 7, näst sist faktiskt. Platsliggningen gick super bra. Och det kändes bra med en sån bra start! Det va ingen lång väntan förens det var min tur..

Och såhär blev resultet:


Platsliggning 10

Tandvisning 10

Linförighet 9

Läggande 0 - la sig inte ner. sitt.

Inkallning 10

Ställande 10

Apport 0 - tod den inte. Så jag tryckte in den i munnen på henne   

Hopp över hinder 10

Helhetsintryck 10

Summa: 166 poäng.


4 poäng bättre än sist, är riktigt stolt över Nicki!

På prisutdelningen så visade sig att vi hade bäst poäng och kom på 1:a plats, vilket jag absolut inte hade väntat mig!


  

Bild från ett träningspass på skolan!


Så imorgon ska vi tävla på Karlshamns HU på U-DM i lydnad och agility. Ska bli super kul faktiskt!   


Ikväll ska jag även iväg och fixa ett nytt täcke till Nicki, har sagt det länge nu men ikväll ska det bli gjort!!

Presentation


Alexandra och Nicki

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vilken färg på Sheltin är finast ?
 Blue merle
 Svart/Vit
 Sobel (ljus)
 Sobel (mörk)
 Trefärgad

Agilitybilder

  Dania Cup 2011, Danmark

 

  Agility SM 2010, Karlstad

 

   FCI World Championship Agility 2010, Tyskland

 

  Landslagsuttagning 2011, Skurup

 

  Nordiska Mästerskapen 2011, Finland

Prel. tävlingsår 2012

Lydnadstävling

Ängelholm BK 5/2

Söderåsen BK 11/3

Bjuv BK 31/3

Agilitytävling:

Karlshamn HU 12/2

Malmö INT 17/3

Gåsahoppet 6-8/4

Råådalen BK 12-13/5

Landslagsuttagning 18-19/5

Lund BK 27/5

Falkenberg BK ? 2-3/6

AGILITY SM 15-17/6 

Varberg BK 28/6

Karlskrona BK ? 7-8/7

Sydöstra ? 14-15/7

Oskarshamn BK 4-5/8

Rönne HU 12/8

Bjuvs Cupen 25-26/8

Sofiero 9/9

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggar som jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards