Agility - det är en livsstil

Alla inlägg den 14 april 2011

Av Alexandra - 14 april 2011 10:22

I tisdags så var det dax för skolmästerskap i agility och lydnad nere i Bollerup.

Dagen började med att Louise kom in och sjöng en lite sång och gav mig en fin liten present, eftersom jag blev 18 år i tisdags hihi   


Bussresan ner tog ca. 2 timmar om inte mindre. Man ville mest bara komma ner där så lite drygt va det så klart    Väl nere i Bollerup så fick vi lite frukost av skolan och sen så hälsade dom oss välkomna till Bollerup. Och sen drog allting igång.....

Jag startade med agility. Man märkte att dom inte höll på så mycket med agility och överhuvudtaget med hundar så däcket va ju lite speciellt, väldigt liten i ringen plus väldigt hög. Nicki kom i 180km/h kändes det som och missade däcket  en jag fick snabbt tillbaka henne och hon gjorde rätt då. Hela loppet gick jättebra och vi hade en bra och snabb fart genom hela banan och vi hade flyt!

Jag och Nicki fick snabbaste tiden på hela agilitytävlingen med ca. 27 sek och det va plus en vägran då.

Jag tävlade bara mot 2 stycken andra och båda dom diskade sig så jag och Nicki va det enda ekipaget som kom runt    Så jag och Nicki är skolmästare i agility medium   


Vi hade även anmält oss till lydnadsklass 1... första tävlingen ever i lydnad och knappt att jag var nervös...puuhu! Det började med en platsliggning som gick skitbra och sedan en tandvisning där emellan. Efter vår platsliggning så ville domaren ha lunch så det va en halvtimmes lunch där emellan.

Jag hade startnummer 9 så jag hade gott om tid för att kolla lite på andra och se hur det gick för dom   

Väl när det var min tur för linförigheten så va jag nervös, shit min första lydnadstävling är just nu, jag han inte tänka mer förran vi var igång.

Hela tävlingen gick bra för oss.

  • Platsliggning 10 = 30 poäng
  • Tandvisning 10 = 10 poäng
  • Linförighet 9,5 = 38 poäng
  • Läggande 0 poäng kommentar: La sig inte. Lite missförstånd antagligen för hon kan läggande skitbra annarsl.
  • Inkallning 10 = 30 poäng
  • Ställande 8 = 24 poäng Kommentar: tog något steg extra
  • Apport 0 Kommentar: Gillar inte alls apporten, men den är under inlärning   
  • Hopp över hinder 10 = 20 poäng
  • Helhet 10 = poäng 10
  • SUMMA: 162 poäng

Domarens kommentar va att vi är ett fint ekipage. Bra samarbete mellan mig och Nicki plus att hon tyckte att vi kunde åka ut och tävla redan nästa dag. Snacka om att jag blev glad! Min lilla agilityhund är en lydnadshund.


Väl på prisutdelningen så skulle dom presentera vilka som kom på pallplats i lydnaden. Jag visste redan att 1an och 2an va klara för dom har riktigt bra lydnad och har tränat det längre än mig. Men på 3e plats ropar dom upp mig och Nicki för då hade vi kommit 3a!!!! Jag kan säga att jag har aldrig varit så chockad i hela mitt liv! Min och Nickis första lydnadsklass 1 någonsin och vi får hela 162 poäng och en 3e plats på skolmästerskap!!! SNACKA OM ATT JAG ÄR STOOOOLT!   


  

Här är alla som vann på skolmästerskapet. Louise och Amino kom 1a i agility small och gud va jag är stolt över dom. Så nu bor det bara skolmästare i vår lägenhet!  

Jag hade inte kunnat få en bättre födelsedagspresent. Nicki bara chockar mig med mer och mer hela tiden. Min älskade lilla hund   


   

www.ingosfoto.se 

N I C K I !    

Presentation


Alexandra och Nicki

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vilken färg på Sheltin är finast ?
 Blue merle
 Svart/Vit
 Sobel (ljus)
 Sobel (mörk)
 Trefärgad

Agilitybilder

  Dania Cup 2011, Danmark

 

  Agility SM 2010, Karlstad

 

   FCI World Championship Agility 2010, Tyskland

 

  Landslagsuttagning 2011, Skurup

 

  Nordiska Mästerskapen 2011, Finland

Prel. tävlingsår 2012

Lydnadstävling

Ängelholm BK 5/2

Söderåsen BK 11/3

Bjuv BK 31/3

Agilitytävling:

Karlshamn HU 12/2

Malmö INT 17/3

Gåsahoppet 6-8/4

Råådalen BK 12-13/5

Landslagsuttagning 18-19/5

Lund BK 27/5

Falkenberg BK ? 2-3/6

AGILITY SM 15-17/6 

Varberg BK 28/6

Karlskrona BK ? 7-8/7

Sydöstra ? 14-15/7

Oskarshamn BK 4-5/8

Rönne HU 12/8

Bjuvs Cupen 25-26/8

Sofiero 9/9

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggar som jag följer


Skapa flashcards