Agility - det är en livsstil

Alla inlägg den 31 december 2010

Av Alexandra - 31 december 2010 12:44

Ja, då va det den sista dagen på året 2010, ett helt underbart år för mig och min hund.


Vi åkte ner till Ystad för att tävla DM. 2009 räckte det till en vinst och detta året va det nära en repris förutom att jag tappa mig helt vid slalomet och samtidigt släpper jag min hund så hon tar ett hinder från fel hål. Jag blev riktigt besviken på mig själv, Nicki gjorde inget fel, men åh det va så störigt men samtidigt kan man inte alltid vinna och jag är glad för den som vann iår, det är en härlig känsla att vinna en titel! :)


Jag och Nicki tävlade vårt första SM, vilket slutade hur bra som helst. Första loppet log vi 6:a, vilket jag aldrig hade räknat med, jag va grymt nervös men samtidigt lite taggad, men jag kände att den platsen va perfekt inför finalen!

Finalen va hemskt, Malin gick in före mig och hon gick upp i ledningen, jag kände bara press på mig. Jag va inte nervös, jag va bara så grymt taggad så jag visste inte va jag skulle ta vägen, väl när jag kom in på banan va jag smått nervös och gick igenom banan i huvudet lugnt för mig själv och väl när jag kopplar los Nicki och går ifrån henne och sen säger "okej" då kom en sån härlig känsla som om någon skrek "KÖR NU, SPRIIIING!!" Vi gjorde ett sjukt lopp så det pirrade i hela kroppen när jag kom i mål. Precis som im man tänker "vafan hände nyss" Tyvärr räckte det inte till en vinst, men vem har sagt att man måste vinna ?!

På mitt och Nickis första Svenska Mästerskap tog vi ett silver, jag och Nicki är faktiskt nästbäst i Sverige bland medium hundar! Fatta vilken känsla!!


Precis efter SM kom landslagsuttagningen, vilket va hur spännande som helst. Hela uttagningen började med att vi körde fel och hitta inte dit men kom fram när medium hade börjat, jag hade missat banvandingen, men jag fick en skiss och Maria Melakari va en riktig ängel och kom fram till mig och berättade va hon upplevde fällorna någonstans

Utaggningen slutade med att ingen visste vilka som skulle få tävla i medium. 2 platser kvar och vi va 3 stycken om dom platserna. Jag och Nicki, Annika Mojanis med Izor och Nancy Holmström med Bella. Till slut så fick jag tävla individuellt och Annika fick tävla lag.


Landslagslägret va en av det roligaste jag har varit med om. Vi åkte till Danmark och tävlade där jag och Nicki tog ett danska hoppcert.


Till slut kom VM, herregud VM...

Kan fortfarande inte fatta att jag har tävlat på ett VM! Det går inte beskriva känslan för er, man måste verkligen uppleva det själv. Att få gå in med Nicki och få dela denna upplevelsen med ´den jag älskar mest är sjukt. Vi nollade vårt hopplopp men diska oss i agilityklassen, men hon va bara sååå bra! Hon som sagt, man måste se helheten i det?! ;)


Sjukt att bara i juni va jag den andra bästa i sverige och efter vm va jag den 48:e bästa i världen. Jag blir påmind av det varje gång jag bara öppnar min tävlinsbok, 48:e plats, åhh världens bästa Nicki jag älskar dig!


Tyvärr fick jag och Nicki inte tävla på Nordiska i Danmark pga att jag va sjuk i lunginflammation :( suuck!


Jag måste bara skriva om U-SM också. Visst är det inte alls många med och tävlar, speciellt inte i agilityklass 3. Men för andra året i rad lyckas min hund med att ta guld igen, hon är ju bara helt fantastisk! Jag va nervös inför finalen men samtidigt hade jag den känslan att "vi kommer verkligen klara detta igen" och när vi går in och Nicki lyssnar bara så bra och räddar oss flera gånger så är HON värd guldet.


Sitter och gråter samtidgt som jag skriver detta, men ni förstår nog inte hur duktig Nicki är. Min lilla hund som kan så mycket.

När jag köpte Nicki va mitt mål att "bara" komma till SM och idag tävlar min hund på världsklass, min hund är en av de bästa hundarna i världen!


Världens absolut bästa Nicki!   

        

Presentation


Alexandra och Nicki

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vilken färg på Sheltin är finast ?
 Blue merle
 Svart/Vit
 Sobel (ljus)
 Sobel (mörk)
 Trefärgad

Agilitybilder

  Dania Cup 2011, Danmark

 

  Agility SM 2010, Karlstad

 

   FCI World Championship Agility 2010, Tyskland

 

  Landslagsuttagning 2011, Skurup

 

  Nordiska Mästerskapen 2011, Finland

Prel. tävlingsår 2012

Lydnadstävling

Ängelholm BK 5/2

Söderåsen BK 11/3

Bjuv BK 31/3

Agilitytävling:

Karlshamn HU 12/2

Malmö INT 17/3

Gåsahoppet 6-8/4

Råådalen BK 12-13/5

Landslagsuttagning 18-19/5

Lund BK 27/5

Falkenberg BK ? 2-3/6

AGILITY SM 15-17/6 

Varberg BK 28/6

Karlskrona BK ? 7-8/7

Sydöstra ? 14-15/7

Oskarshamn BK 4-5/8

Rönne HU 12/8

Bjuvs Cupen 25-26/8

Sofiero 9/9

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggar som jag följer


Skapa flashcards