Agility - det är en livsstil

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2010

U-SM 2010

Av Alexandra - 11 augusti 2010 10:59

Årets U-SM började redan den 29/7 kl.11 då jag och mina kompisar hoppade på bussen i Lund. Som vanligt va vi inte mer än 10 st på bussen, sköönt!

Vi kom fram på kvällen och då kom såklart alla problem också..

Dom klagade på att det hade ösregnat för mycket och dom kunde bara sätta upp ett militärtält och vi va 7 st med 9 hundar och en av hundarna va väldigt agressiv mot andra hundar. Kvällen slutade med att vi fick sova i klubbstugan och vi satt uppe hela kvällen och spela "Fia med nuff".

Dagen efter så blev vi väckta kl.7 på morgonen av dom andra som hoppade på i Hässleholm. Fattar inte varför dom hade så bråttom, vetrinär besiktningen började inte förens 13. Vi gick upp lite senare iaf, och vi han duscha, göra v oss och flytta till ett tält och få allt i ordning innan klockan va 13.

Allt gick bra med besiktningen, efter det så chilla vi  runder innan det va invigning.

Efter det så åt vi och sen va det dax för Handling, där mina kompisar skulle tävla. Det gick skitbra för dom. Sofia vann senior handling och Johanna kom 2a. Och Emma åkte tyvärr ut junior handlingen.

På lördagen va det dax för Agility, både jag och Sofia skulle tävla där och Johanna skulle tävla lydnad. För Sofia gick det inte så bra, det blev en disk men farten va skitbra och Nacha lyssnade skitbra. För min och Nickis del gick hur bra som helst.

Hoppklass 3.

Den enda svårigheten på denna banan va att när man skulle raktfram på 2 hinder så var det en tunnel emellan dom som många hundar drog på. Men det va så klart inga svårighet för Nicki, hon klarade det hur bra som helst. Vi startade först och efter denna klassen så ledde vi med 4 sekunder, skitbra inför söndagens agilityklass.



På kvällen va det dax för Freestyle, sjukt coolt att se dom som ligger på elit nivå där.

Jag och mina kompisar tävlade inte, vi kollade bara.

På söndagen så va det dax för finalerna, först va Sofia med Nacha. Eftersom dom diskade gårdagens klass så kommer dom inte få något godkänt resultat, men hon kom i mål med 25 fel, andra gången dom kommer i mål!

För Johanna gick det också bra, hon slutade på 8e plats av typ 20 st som v med, det är inte dåligt det!

Agilityklass 3.

den va lite klurigare än hoppklassen.. till slalomingång va min väg väldigt tajt så jag kunde inte riktigt vara där och hjälpa henne, men jag gjorde så gott jag kunde. Istället för att tänka på fart så tänkte jag på säkerhet, jag hade ju 4 sekunder till godo. Vilket slutade hur bra som helst, när jag kom i mål så va det klart att jag hade vunnit U-SM för andra året i rad.




Ändå rätt så sjukt att jag och Nicki lyckas bli Ungdoms mästare för andra året i rad. Så himla skönt att slippa ta SM-pinnar.


JAG OCH NICKI ÄR DIREKTKVALADE TILL SM 2011!!!!!!


  

Min älskade lilla hund!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra - 26 februari 2012 08:56


FR.O.M. NU SÅ HITTAR NI OSS PÅ:       http://onlyagility.wordpress.com/         ...

Av Alexandra - 16 februari 2012 10:41

Här kommer lite bilder på min Sparkling Sqy! Dock är bilderna inte så himla nya, tagna när jag precis fick honom!     Massa mys i soffan med Nicki!     Inte lätt att ta bild på en valp..     Hahahahahaha!     Favoritbil...

Av Alexandra - 11 februari 2012 12:10

Tiden bara rusar iväg.. 10 veckor redan? Kändes som om de var igår jag gjorde inlägg om att han och syskonen hade födds.   Vad har hänt sen jag fick honom? - Bytat mat - Sover längre om nätterna - Bytat sele -> halsband   Vi fick mat...

Av Alexandra - 7 februari 2012 13:00

Ångesten bara tar över mig just nu, inte bloggat på hur länge som helst... Fast o andra sidan så har jag faktiskt en anledning... I onsdags så åkte jag och mamma över till Danmark för att hämta min Sparkling Sqy! Det var jobbigt för mig att ta ifrå...

Av Alexandra - 22 januari 2012 17:32


  Såbys Shelties Sparkling Sqy       Min fina fina kille! ...

Presentation


Alexandra och Nicki

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vilken färg på Sheltin är finast ?
 Blue merle
 Svart/Vit
 Sobel (ljus)
 Sobel (mörk)
 Trefärgad

Agilitybilder

  Dania Cup 2011, Danmark

 

  Agility SM 2010, Karlstad

 

   FCI World Championship Agility 2010, Tyskland

 

  Landslagsuttagning 2011, Skurup

 

  Nordiska Mästerskapen 2011, Finland

Prel. tävlingsår 2012

Lydnadstävling

Ängelholm BK 5/2

Söderåsen BK 11/3

Bjuv BK 31/3

Agilitytävling:

Karlshamn HU 12/2

Malmö INT 17/3

Gåsahoppet 6-8/4

Råådalen BK 12-13/5

Landslagsuttagning 18-19/5

Lund BK 27/5

Falkenberg BK ? 2-3/6

AGILITY SM 15-17/6 

Varberg BK 28/6

Karlskrona BK ? 7-8/7

Sydöstra ? 14-15/7

Oskarshamn BK 4-5/8

Rönne HU 12/8

Bjuvs Cupen 25-26/8

Sofiero 9/9

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggar som jag följer


Skapa flashcards