Agility - det är en livsstil

Alla inlägg den 15 januari 2010

Av Alexandra - 15 januari 2010 11:01

Lördag 9/1

Hoppklass 3:

Banan kändes bra faktiskt och starten gick bra. Kändes som jag

hade henne med mig hela tiden tills jag börja slarva...

Hatar mig ibland när jag gör så. Bakombytet va helt mitt fel, men

andra gången då jag gjorde ett bakombyte vid muren och så skulle hon

svänga 18 grader till vänster och rakt fram på ett hinder så springer hon till

mig och bara kolla på mig. Jag sa fram och höll kvar min hand och

visa tydligt tycker jag, men hon kanske inte tyckte det. slutade på 25;e plats

med 10 fel plus tidsfel TROR JAG!


Agilityklass 3:

Tunnelbana, fast jag kom inte så långt förens jag tog av henne.

Hon skulle in i en liten tunnel under balansen och sen rakt fram på

ett hopphinder, och jag vet att hon kan !!!! Vad tror ni hon gör ? jo, hon

springer förbi hindret och skäller och kollar på mig, ohh dumma hund.

Och då tyckte jag att det va slut tramsat för hennes del så hon fick lämna banan

med en mycket sur matte. DISK blev det alltså..


Söndag 10/1

Agilityklass 3:

Det enda loppet jag är egentligen nöjd med, hon gick så jävla bra och

kf på balansen va ju bara sååå bra! Sen så i slutet ska jag göra ett bakombyte

på näst sista hindret jo, då kommer det där igen att hon bara spran förbi.

Kanske jag trängde henne lite för mycket men inte alls i närheten av att

man ska vägra. 14;e plats med 5 fel.


Hoppklass 3:

På 4;e hindret skulle man runda och jag tog den vägen som nästan

ingen klarade. Jag skulle tagit andra vägen men jag han inte med.

Man ser på filmen att jag hade henne jättebra och hon lyssnade bra och sen så

ser hon tunnlen och smitter in snabbt och lätt och gud va jag skrek, svenska

mässan måste ha ekat, hihi. Så en DISK..


Tävlingen gick ju inte så bra för min rygg. Nicki kändes osäker för jag knde inte

hjälpa henne så mycket och när jag inte kan hjälpa henne så är det självklart att

hon känner sig obekväm. Jag hoppas min rygg blir bättre till nästa tävling!!!



Presentation


Alexandra och Nicki

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vilken färg på Sheltin är finast ?
 Blue merle
 Svart/Vit
 Sobel (ljus)
 Sobel (mörk)
 Trefärgad

Agilitybilder

  Dania Cup 2011, Danmark

 

  Agility SM 2010, Karlstad

 

   FCI World Championship Agility 2010, Tyskland

 

  Landslagsuttagning 2011, Skurup

 

  Nordiska Mästerskapen 2011, Finland

Prel. tävlingsår 2012

Lydnadstävling

Ängelholm BK 5/2

Söderåsen BK 11/3

Bjuv BK 31/3

Agilitytävling:

Karlshamn HU 12/2

Malmö INT 17/3

Gåsahoppet 6-8/4

Råådalen BK 12-13/5

Landslagsuttagning 18-19/5

Lund BK 27/5

Falkenberg BK ? 2-3/6

AGILITY SM 15-17/6 

Varberg BK 28/6

Karlskrona BK ? 7-8/7

Sydöstra ? 14-15/7

Oskarshamn BK 4-5/8

Rönne HU 12/8

Bjuvs Cupen 25-26/8

Sofiero 9/9

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggar som jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards