Agility - det är en livsstil

Direktlänk till inlägg 4 januari 2010

2009.

Av Alexandra - 4 januari 2010 16:15

Då ska jag skriva om mitt 2009.

Får se hur mycket detta blir, det är ju en hel del   


Januari: Inte så mycket just i början.

Det som hände här va att jag tävla

för första gången på MyDog och är super nöjd

med tävlingen. I ena klassen va jag bara några

hundradelar från ett cert, suger.

Inomhusträning va i fullgång.


Februari: Inga tävlingar, bara massa träningar

så man kunde säkra det sista innan säsongen börja.


Mars: Saknade 2 sm-nollor och sista tävlingen va Malmö INT.

Och det blev inte bättre med att man fick 40 graders feber

dagen innan. Tyvärr så blev det inget SM för mig och Nicki.


April: Hade en riktigt agilityhelg. 2 dagar i Skurup, där vi fick

mycket fina resultat. Efter dom 2 dagarna hade jag med mig

( av 4 lopp! ) 3 sm-nollor plus 1 cert i agility :)

Dagen efter, alltså den 12/4 va det DM/Skånska Mästerskapet

i agility plus min födelsedag. Denna dagen erövrade jag

och Nicki titlen som Distriktsmästare och skänska mästare 2009,

på min 16 års dag. Jag kunde inte fått en mycket bättra present!!!


Maj: Jag åkte till Oskarshamn med lagkompisen och tävlade i min

och Nickis första landslagsuttagning. Inga toppen resultat från

denna tävlingen. Men jag lärde mig på denna tävlingen att man

måste se helheten i loppet, och när jag tänkte efter så va

det bra lopp! Nicki skadar sig och vi missar 4 tävlingar..


Juni: Jag tävlade i Råådalen med bra resultat. Agilityklassen kom jag

3a och fick cert (2 av 3) hoppklassen gick sådär. Men med laget så vann vi!

Jag åkte till skutskär och gjorde den sista uttagningen till landslaget och kom

nästan med. 9:e plats på uttagningen är inte så dåligt för en som är

16 år och med en hund på 4 år!! Annars gick det bra. På lördagen i agilityklassen så tog vi vårt sista agilitycert och blev då agilitychampion! I hoppklassen tog vi vårt 2:e cert. På söndagen så kom jag då tyvärr inte med i landslaget men

kunde trösta mig med att komma 4:a i hoppklassen och ta mitt sista cert och bli hoppchampion. Dubbelchampion på 4 dagar är inte dåligt!


Juli: Denna månaden tävla jag inte, inte vad jag kommer på iaf.

Jag kommer ihåg att jag åkte på läger för Maria Melakari. En av seriges bästa agilityförare. Här lärde jag mig mycket bra saker som jag kan använda

inom agility. I slutet av månaden så åkte jag till Lund för att hoppa på SHU bussen till Boden för att tävla på U-SM 2009.


Augusti: Är i Boden och tävlar och kommer hem med Guld i Agility 3 medium och blir direktkvalad till stora SM 2010 som kommer gå i Karlstad. Jag håller en nybörjarkurs i agility på bjuvs bk :)


September: Är och tävlar i Lund men med inga bra resultat, förutom i hoppklass 3 då jag kom 3:a efter 2 mycket bra och snabba hundar, nämligen mascot och magdha. Tänk att Nicki kom 3:a efter dom hundarna. Det är stort för mig ska jag säga er! Sofiero går också nu i september. 8:e plats i agility med 5 fel och en vinst i hoppklassen, har man världens bästa Nicki eller ?! :)


Oktober: Jag och Ann åker till Gotland för att tävla på Kinterortens HU. Jag kom 2:a, 3:a och 4:a, det är ju inte så dåligt ! ;)

Har kursavslutning och är mycket stolt över mina nybörjare. Dom va jätteduktiga!!!


November: då hade vi ledigt :)


December: Vi drar till Stockholm!!!! wiie, stora stockholm 2009 :)

Hade jättekul, fast inga resultat men skitsamma. Jag är ju fullcertad och klar för SM. :)


Jag kommer skriva någon annan dag om mina och Nickis mål för 2010.

Nu får ni njuta av några bilder på världens bästa Nicki :)



         

     

                

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra - 26 februari 2012 08:56


FR.O.M. NU SÅ HITTAR NI OSS PÅ:       http://onlyagility.wordpress.com/         ...

Av Alexandra - 16 februari 2012 10:41

Här kommer lite bilder på min Sparkling Sqy! Dock är bilderna inte så himla nya, tagna när jag precis fick honom!     Massa mys i soffan med Nicki!     Inte lätt att ta bild på en valp..     Hahahahahaha!     Favoritbil...

Av Alexandra - 11 februari 2012 12:10

Tiden bara rusar iväg.. 10 veckor redan? Kändes som om de var igår jag gjorde inlägg om att han och syskonen hade födds.   Vad har hänt sen jag fick honom? - Bytat mat - Sover längre om nätterna - Bytat sele -> halsband   Vi fick mat...

Av Alexandra - 7 februari 2012 13:00

Ångesten bara tar över mig just nu, inte bloggat på hur länge som helst... Fast o andra sidan så har jag faktiskt en anledning... I onsdags så åkte jag och mamma över till Danmark för att hämta min Sparkling Sqy! Det var jobbigt för mig att ta ifrå...

Av Alexandra - 22 januari 2012 17:32


  Såbys Shelties Sparkling Sqy       Min fina fina kille! ...

Presentation


Alexandra och Nicki

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vilken färg på Sheltin är finast ?
 Blue merle
 Svart/Vit
 Sobel (ljus)
 Sobel (mörk)
 Trefärgad

Agilitybilder

  Dania Cup 2011, Danmark

 

  Agility SM 2010, Karlstad

 

   FCI World Championship Agility 2010, Tyskland

 

  Landslagsuttagning 2011, Skurup

 

  Nordiska Mästerskapen 2011, Finland

Prel. tävlingsår 2012

Lydnadstävling

Ängelholm BK 5/2

Söderåsen BK 11/3

Bjuv BK 31/3

Agilitytävling:

Karlshamn HU 12/2

Malmö INT 17/3

Gåsahoppet 6-8/4

Råådalen BK 12-13/5

Landslagsuttagning 18-19/5

Lund BK 27/5

Falkenberg BK ? 2-3/6

AGILITY SM 15-17/6 

Varberg BK 28/6

Karlskrona BK ? 7-8/7

Sydöstra ? 14-15/7

Oskarshamn BK 4-5/8

Rönne HU 12/8

Bjuvs Cupen 25-26/8

Sofiero 9/9

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggar som jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards