Agility - det är en livsstil

Alla inlägg den 18 december 2009

Av Alexandra - 18 december 2009 09:05

Ja, då va årets stockholmstävling över igen.

Inte några toppen resultat men jag är jättenöjd

med Nicki!


Vi åkte upp på fredagen så klart. Resan upp gick bra och

vi hade inga problem. Vi kom upp vid 18 tiden och då va vi

inne på mässan för att mamma och hennes rasklubb för

cane corso (R.A.C.C) skulle ha en montor, så dom fixa till den

lite. Sen så åkte vi hem till dom vi skulle låna husvagn av.

Det va typ lite utanför Nynäshamn, så en 30-40 min, inte så

farligt. Det blev fin italiensk middag.


På lördagen så gick vi upp tidigt för att jag skulle tävla ju.

vet.besiktning gick bra bra och Nicki bokstavligt hatar när

främmande människor tar på henne, stackars liten.


Hoppklass 3: En bana som Mia hade gjort. Den va faktiskt trevlig att

gå, men inget specielt som jag va beredd på. Jag var sressad p.g.a en massa

saker. Så början gick sådär, Nicki halkade bara en massa så hon kom ingenstans. Sen så skulle jag skicka in henne i slalom så höll jag kvar henne lite länge så hon tog fel sida av första porten. Så när jag skulle ta om slalomet så kom jag på fel sida så allt blev fel sen. Sen så tog Nicki fel tunnelingång, hur enkel tunnel ingång som helst och vi körde bort oss just där, suuck. Så ist för att fortsätta så gick jag av banan. Inte lönt att köra klart ett sånt lopp, ingen av oss va koncentrerad.

Så disk på detta loppet.

Agilityklass 3: Denna banan kändes så mycket bättre. Inte någon svår bana, men man fick en skön känsla av banan. Det gick jättebra men Nicki rev ett hinder.

Lite synd bara för det va ett fint lopp.


Söndag så va det bara chillivanilli, shopping och NM. Kul och jag längtar tills landslagsuttagningen, och jag ska vara med nästa år!


Underbara stockholm, massa snö och mys.


  

Presentation


Alexandra och Nicki

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vilken färg på Sheltin är finast ?
 Blue merle
 Svart/Vit
 Sobel (ljus)
 Sobel (mörk)
 Trefärgad

Agilitybilder

  Dania Cup 2011, Danmark

 

  Agility SM 2010, Karlstad

 

   FCI World Championship Agility 2010, Tyskland

 

  Landslagsuttagning 2011, Skurup

 

  Nordiska Mästerskapen 2011, Finland

Prel. tävlingsår 2012

Lydnadstävling

Ängelholm BK 5/2

Söderåsen BK 11/3

Bjuv BK 31/3

Agilitytävling:

Karlshamn HU 12/2

Malmö INT 17/3

Gåsahoppet 6-8/4

Råådalen BK 12-13/5

Landslagsuttagning 18-19/5

Lund BK 27/5

Falkenberg BK ? 2-3/6

AGILITY SM 15-17/6 

Varberg BK 28/6

Karlskrona BK ? 7-8/7

Sydöstra ? 14-15/7

Oskarshamn BK 4-5/8

Rönne HU 12/8

Bjuvs Cupen 25-26/8

Sofiero 9/9

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggar som jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards