Agility - det är en livsstil

Alla inlägg den 5 augusti 2009

Av Alexandra - 5 augusti 2009 15:44

Ja, då va det dax att blogga igen, herregud va jag är kass på det men men.

Livet är härligt nu bara, och snart börjar man på en ny skola :D

Jag har iaf varit i BODEN! på USM...

Tosdagen den 30/7 så bar det av till Lund kl.6 på morgonen för bussen gick 7. "Ledaren" på bussen skulle inte hoppa på förens i Hässleholm 1 timme senare så jag, och min nya kompisar hade det lite trevligt. Bussresan tog 22,5 timme upp, verkligen drygt men Nicki sov hela vägen hem, skönt! Om man hade haft med Pizza så hade man haft problem ju...

På fredagen så kl. 11 så va det vetrinärbesiktning och vi fick våra söta tröjor, ska fixa till den och skriva Nickis namn och mitt på ryggen senare :)

sen vid 14-15 (kommer inte ihåg) så va det dax för paraden in  Boden C med invigning och allt, skitkul! Senare på kvällen så va det dax för Lydnad 1-elit och handling, och jag fick heja på mina kompisar på handlingen, Johanna slutade som 2a i Senior och Sofia som 4a, skitbra och lilla emma slutade som 4a i junior och Sandra som 2a också i junior :) På kvällen då fick jag springa lite med Nicki, lite för mycket energi vet ni, så det va bara till att springa, världens sämsta kondis ja! Senare så va det massa mys och sen sova i våra militärtält :) på lördagen så gjorde vi inget speciellt, Lydnaden fortsatte och sen på kvällen så va det freestyle, skit coolt va det :) på kvällen blev det tacobuffe, fast man fick bara ta 2 bröd, sicken buffe va ? HAHA, nej pojkarna va duktiga som gjorde maten kan vi säga eller inte, HAHAH dom glömde krydda köttfärsen, yummy! Dom gjorde sitt bästa iaf (a)

På söndagen va det äntligen dax för agilityn! som jag hade längtat asså. Vi började med en hoppklass, väldigt enkel tyckte jag, fast en rolig springbana, vi va 8st i medium 3an, 5st nollade 2st med 5 fel och en disk. Jag tog såklart ledningen efter första loppet före Markus och hans ena sheltie, med hela 5 sek! snacka om att jag va chokad :D

blev intervjuad efter första loppet och nu när jag ser på internet på den tidningens hemsida så står det att jag har sagt " man har ingen kondis, men det är så jävla härligt" HAHAHAHA, snacka om att skäma ut sig, men vafan ingen däruppe känner mig som tur e :D:D

jag va super nervös till final loppet, dom som nolla i förra klassen nollade nu också. Banan va lite svårare, eller inte svårare men mycket tajtar, och en taskig slalomingång för mig med snabb hund, men jag klarade mig baraför jag har en snäll hund :)  Jag tog i så mycket i början så när man ser på filmen så bland dom sista hindrern så ser man typ att jag bara ramlar ihop i min hållning, fyfan va jag va trött xD

Men jag klarade och det stod klart för att jag hade tagit guldet i medium, och i slut resultatet så ser man att jag vann med hela 7 sek, fyfan va jag har varit snabb asså :D Så det löna sig att åka upp till Boden ;)

 Liten sammanfattning av det hela:


Jag har aldrig haft så roligt i mitt liv, verkligen jättehärligt har det varit. Fast det tog jättelång tid på bussen så hade vi askul på bussen, iaf vi längst bak xD jag ångrar ingenting. Och jag kan fortfarande inte fatta det, jag är svensk mästare i agility :D:D:D Nicki är världens bästa hund, en helt fantastisk liten hund, helt cool lugn utanför banan och väl inne på banan en bomb. Jag älskar verkligen denna hunden, fyfan asså det går inte beskriva hur stolt jag är över henne. MIN HUND ÄR BÄST I SVERIGE!!!!!


SAgCH SAg(hopp)CH Nike, simply the best!


Helt seriöst, nu när jag sitter här och tänker på bara dom 4 åren vi har haft tillsammans så börjar jag gråta, tänk dom meriterna min hund har som är 4 år och jag som är 16 år.

Meriter:

 • Svensk Champion i både agility och hopp
• Distriktsmästare & Skånska mästare -09
• Klubbmästare agility -08
• Vinnare av BjuvsCupen -08 (ag. M)

• 9:e plats på landslagsuttagningen 2009
• U-SM vinnare 2009

Kan ni fatta det ? Det kan inte jag iaf.

Jag har redan nått dom mål jag har satt upp på Nicki, eller typ iaf.

Jag hade vinna bjuvs cupen någon gång, vinna DM, bli klubbmästare och det tänker jag alltid bli också :D, och bli champion, fast jag hade bara att bli agilitychampion i år, trodde aldrig jag skulle bli dubbelchampion på en och samma tävling. Men nu har jag nya mål:

1. Placering på SM 2010.

2. komma med i landslaget, räcker med reserv också.

3. Bli internationell champion.

4. Kanske börja ställa henne :)

Det va för Nicki nu ska det handla om Pizza :D:D

Träningen med Pizza går bra, inte direlt den farten jag vill ha på henne men den kommer så småningom, hon älskar A;et och tunnlar, typ hennes liv :)

hon har fin hoppteknik, som är mycket bra. Tänkte snart lägga in lite byten på henne, framför byten är inget problem direkt, har börjat köra nya framförbyten som är bättre. Hennes mål är:

1. Att försöka starta klass 1 (helst small) iår.

2. Till 2010 slut ska hon iaf vara i 2an tycker jag.

Och vara med och tävla på barometern i Bjuv, måste ha någon motstånadre nu ju :D

Det va nog allt, jävligt långt inlägg idag, men det jämnar ut sig eftersom jag har varit kass på att skriva här, hoppas att ni tycker om det jag har skrivit. kommentera gärna :D

ciao! /

Alexandra

Presentation


Alexandra och Nicki

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vilken färg på Sheltin är finast ?
 Blue merle
 Svart/Vit
 Sobel (ljus)
 Sobel (mörk)
 Trefärgad

Agilitybilder

  Dania Cup 2011, Danmark

 

  Agility SM 2010, Karlstad

 

   FCI World Championship Agility 2010, Tyskland

 

  Landslagsuttagning 2011, Skurup

 

  Nordiska Mästerskapen 2011, Finland

Prel. tävlingsår 2012

Lydnadstävling

Ängelholm BK 5/2

Söderåsen BK 11/3

Bjuv BK 31/3

Agilitytävling:

Karlshamn HU 12/2

Malmö INT 17/3

Gåsahoppet 6-8/4

Råådalen BK 12-13/5

Landslagsuttagning 18-19/5

Lund BK 27/5

Falkenberg BK ? 2-3/6

AGILITY SM 15-17/6 

Varberg BK 28/6

Karlskrona BK ? 7-8/7

Sydöstra ? 14-15/7

Oskarshamn BK 4-5/8

Rönne HU 12/8

Bjuvs Cupen 25-26/8

Sofiero 9/9

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggar som jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards